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Publications

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Hennig, T., Schramm, S. A., Linderkamp, F., & Koglin, U. (2016). Mediation and moderation of outcome in a training intervention for adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of Cognitive Education and Psychology, 15(3), 412-427.

Schramm, S. A. & Dalhoff, J. (2016). Therapeutische Angebote bei ADHS. In K. Mackowiak & S. A. Schramm (Hrsg.). ADHS und Schule (S. 155-174). Stuttgart: Kohlhammer.

Schramm, S. A. (2016). Diagnostik von ADHS. In K. Mackowiak & S. A. Schramm (Hrsg.). ADHS und Schule (S. 37-48). Stuttgart: Kohlhammer.

Schramm, S. A. (2016) Störungsbild ADHS. In K. Mackowiak & S. A. Schramm (Hrsg.). ADHS und Schule (S. 13-36). Stuttgart: Kohlhammer.

Mackowiak, K. & Schramm, S. A. (Hrsg.) (2016). ADHS und Schule. Stuttgart: Kohlhammer.

Szagun, G. & Schramm, S. A. (2016). Sources of variability in language development of children with cochlear implants: Age at implantation, parental language, and early features of children’s language construction. Journal of Child Language, 43, 505-536.

Szagun, G. Stumper, B. & Schramm, S. A. (2014). German Communicative Development Inventory - An adaptation of the MacArthur-Bates Communicative Development Inventory for toddlers. Frankfurt am Main: Peter Lang.

Schramm, S. A. (2013).Intervention bei ADHS im Jugendalter: Konzeption und empirische Evaluation des Lerntrainings für Jugendliche mit ADHS (LeJA). Dissertation, Universität Oldenburg. Verfügbar unter oops.uni-oldenburg.de/1630/

Hennig, T. & Schramm, S. A. (2011). Das Lerntraining für Jugendliche mit Aufmerksamkeitsstörungen (LeJA) - Konzept, Kasuistik und erste Ergebnisse einer Wirksamkeitsstudie. In F. Linderkamp (Hrsg.), ADHS im Jugend- und Erwachsenenalter: Bedingungsgefüge und Therapiekonzepte (1., Aufl.,  S. 99–127). Tübingen: dgvt Verlag.

Linderkamp, F., Hennig, T. & Schramm, S. A. (2011). ADHS bei Jugendlichen. Das Lerntraining LeJA. Weinheim: Beltz PVU.

Hennig, T. & Schramm, S. A. (2010). A training of learning skills for adolescents with ADHD (LeJA): Empirically based conceptualisation and first findings of efficacy. In Knorth, E.J.; Kalverboer, M.E. & Knot-Dickscheit, J. (eds.). Inside Out. How Interventions in Child and Family Care Work (633-635). Antwerp: Garant.

Linderkamp, F., Hennig, T. & Schramm, S. A. (2010). Das Lerntraining für Jugendliche mit Aufmerksamkeitsstörungen (LeJA). Konzept und Kasuistik. Verhaltenstherapie mit Kindern & Jugendlichen, 6, (2), 107-116.

Szagun, G., Stumper, B. & Schramm, S. A. (2009). A normative study of early language development in German using an adaptation of the long and short version toddler CDI. Verfügbar unter www.giselaszagun.com/en/Szagun_et_al_FRAKIS_2009.pdf

Szagun, G., Stumper, B. & Schramm, S. A. (2009). Fragebogen zur frühkindlichen Sprachentwicklung (FRAKIS) und FRAKIS-K (Kurzform). Frankfurt Pearson Assessment.

Linderkamp, F., Schramm, S. A. & Michau, S. (2008). Die psychische Entwicklung von Pflegekindern und Pflegeeltern - Ergebnisse einer prospektiven Längsschnittstudie. Verhaltenstherapie & psychosoziale Praxis, 41, (4), 863-880.