Zum Hauptinhalt springen

Neueste Publikationen

Meyer, A., Richter, E., & Kempert, S. (2024). Student teachers as in-service teachers in schools: The moderating effect of social support in the relationship between student teachers’ instructional activities and their work-related stress. Teaching and Teacher Education146, 104633. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104633

Hartmann, A., Knigge, M., Lenkeit, J., Ehlert, A., Goth, K., & Spörer, N. (2024). The influence of adolescents’ self-perception of social relationships on personality functioning in the context of inclusive education. Frontiers in Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1279623

Lenkeit, J., Bosse, S., Knigge, M., Hartmann, A., Ehlert, A. & Spörer, N. (2024). Social referencing processes in inclusive classrooms – teacher attitudes, student attitudes and social participation. Journal of Research in Special Educational Needs. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12703

Kobs, S., Ehlert, A., Lenkeit, J., Hartmann, A., Spörer, N., & Knigge, M. (2022). The Influence of Individual and Situational Factors on Teachers’ Justice Ratings of Classroom Interactions. Frontiers in Psychology.  https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.789110

Paetsch, J. & Kempert, S. (2022). Längsschnittliche Zusammen­hänge von Wortschatz, Grammatik und Leseverständnis mit mathematischen Fähigkeiten bei Grundschulkindern mit nicht-deutscher Familiensprache. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 1–18. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000342

Laufs, A.-K. & Kempert, S. (2021). Außerschulische Interessen als Ressource für die individualisierte Vermittlung der Variablenkontrollstrategie in der Grundschule. Unterrichtswissenschaft, 49(1), 31-56. Online-Vorveröffentlichung. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00092-6