Isabell Runge
Research staff
Campus Golm
Room 2.241.84
Karl-Liebknecht-Str. 24-25
14476 Potsdam
consulting hours
By arrangement
Research interests
- Teachers' digital competence-related beliefs
- Digital-related teacher training
- Technology-enhanced instructional quality
Find my research
ResearchGate
ORCID
Professional experience
since 2021 – Research Associate at the Department of Educational Science, Professorship of School Pedagogy at the University of Potsdam
2019-2020 – Research Assistant at the Department of Educational Science, Professorship of School Pedagogy at the University of Potsdam
2018-2021 – Master of Education (subjects German and French) at the Univeristy of Potsdam | Teaching Degree for Secondary Education Stage II
2014-2018 – Bachelor of Education (subjects German and French) at the Univeristy of Potsdam | Teaching Degree for Secondary Education Stages I + II
Publications
2023
Runge, I.*, Lazarides, R.*, Rubach, C., Richter, D. & Scheiter, K. (2023). Teacher-reported instructional quality in the context of technology-enhanced teaching: The role of teachers’ digital competence-related beliefs in empowering learners. Computers & Education, 198, 104761.
2022
Runge, I., Lazarides, R., Rubach, C. & Richter, D. (2022). Unterrichtsqualität und digitale Medien: Welche Bedeutung haben Lehrkräftefortbildung und -kooperation sowie motivationale Überzeugungen?. In C. Rubach & S. Bonanati (Hrsg.), Vom Klassenzimmer ins Kinderzimmer – Lernerfahrungen, Herausforderungen und Gelingensbedingungen schulischer Bildungsprozesse im digitalen Raum (S. 165–184). Empirische Pädagogik, 36 (2), Themenheft. Landau: Verlag Empirische Pädagogik.
2021
Runge, I., Rubach, C., & Lazarides, R. (2021). Digitale Kompetenzselbsteinschätzung von Lehrkräften – Welche Bedeutung haben Schulausstattung und Fortbildungsteilnahme angesichts aktueller Herausforderungen? In S. G Huber (Hrsg.), Jahrbuch Schulleitung. Kronach & Köln: Carl Link.