Neueste Publikationen
Meyer, A., Richter, E., & Kempert, S. (2024). Student teachers as in-service teachers in schools: The moderating effect of social support in the relationship between student teachers’ instructional activities and their work-related stress. Teaching and Teacher Education, 146, 104633. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104633
Hartmann, A., Lenkeit, J., Ehlert, A., Knigge, M. & Spörer, N. (accepted for publication). Klassenklima und Bullyingerfahrungen im Zusammenhang mit sozialer Akzeptanz und Freundschaftsbeziehungen in inklusiven Klassen. Empirische Sonderpädagogik.
Lenkeit, J., Hartmann, A., Ehlert, A., Knigge, M. & Spörer, N. (accepted for publication). Effects of special educational needs and socioeconomic status on academic achievement. Separate or confounded? International Journal of Educational Research.
Kobs, S., Ehlert, A., Lenkeit, J., Hartmann, A., Spörer, N., & Knigge, M. (2022). The Influence of Individual and Situational Factors on Teachers’ Justice Ratings of Classroom Interactions. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.789110
Paetsch, J. & Kempert, S. (2022). Längsschnittliche Zusammenhänge von Wortschatz, Grammatik und Leseverständnis mit mathematischen Fähigkeiten bei Grundschulkindern mit nicht-deutscher Familiensprache. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 1–18. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000342
Laufs, A.-K. & Kempert, S. (2021). Außerschulische Interessen als Ressource für die individualisierte Vermittlung der Variablenkontrollstrategie in der Grundschule. Unterrichtswissenschaft, 49(1), 31-56. Online-Vorveröffentlichung. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00092-6