Zum Hauptinhalt springen

Laufende Promotionsverfahren

Name Fachgebiet Titel der Dissertation 
Marie WohlbrandtBildungswissenschaftenBildungssysteme als Katalysator von Bildungsungleichheiten? Der Einfluss von Struktur-merkmalen auf den Bildungs- und Berufsverlauf in Deutschland und Großbritannien
Christian GerickePsychologieMind Wandering, Motivation und Textlernen
Safyah HassanErziehungswissenschaftDer Berufswahlprozess von Jugendlichen mit arabischem oder türkischem Migrationshin-tergrund im Spannungsfeld von Gesellschaft und Familie
Arsène Kengne CennyLinguistics, Ph.DRestrictive relative constructions in Duala
Daniel BackhausKogn.wiss/PsyochologieMobile Eye-Tracking: Generalization and limitations of the static Viewing Paradigm of Visual Scenes
Friederike ContierPsychologieThe P600, norepinephrine, and domain-general processes during sentence comprehension
Anika Daniela SchulzPsychologieSocial Aspects of Work. Impacting After-Work Recovery and Wellbeing
Katharina KühneKognitionswissenschaftThe human element. Exploring the role and dynamics of anthropomorphism in Human-Ro-bot Interaction
Dr. Alex MiklashevskyCognitive Science Ph.D.Spatial Attention and Numerical Associations in the Grip Force Signal
Xin LiCognitive Science Ph.D.Visuospacial Perception of Numerosity: Analyzing Visual Properites through spatical Fre-quency Measurment with Fourier Analysis
Alice HodappPsychologieError-based learning in predictive language processing at the level of meaning
Markus TaschErziehungswissenschaftFühren lernen in hierarchischen Organisationen – Eine rekonstruktive Untersuchung des Lernhandelns in alltäglichen Führungssitutationen
Nicole BehrendPsychologieBeyond Beauty Standards: Assessing Positive Body Image and Examining Prospective Re-lationships with Perceived Body Acceptance by Others, Adaptive Affect Regulation, and Intuitive Eating
Brielen Madureira LasotaComputerlinguistikIncrementally Enriching the Common Ground: Cognitively Motivated Evaluative Ap-proaches to Dialogue Processing with Deep Learning Models
David Kunyu KhisoniEducation ScienceEducation access risks among refugees youth, vs. acculturation risks and adjustment among youth of immigrant decent: Comparative perspectives
Giuliano ArmenanteLinguisticsVariability in the composition of Tense and Attitude Reports