Zum Hauptinhalt springen

Abgeschlossene Projekte der letzten Jahre

TransitionLab 2

Spreading the Antidote – The Framing of COVID-19 Vaccination Campaigns in the Brazilian Social Media Sphere (07/2021-12/2022)

Enterprise Collaboration (04/2016-12/2021)

Digital Nudging in der Praxis (02/2021-02/2022)

Augmented Reality Support for Decision-Making in Crisis Management (01/2019-12/2021)

The influence of visualizations on fake news dissemination on social media (01/2020-12/2021)

Social Media User Archetypes during Corporate Crises

User Centered Social Media (10/2015-09/2021)

Virtual Reality in Higher Education: Application Scenarios and Recommendations (09/2018-02/2021)

Machine Learning (01/2019-12/2020)

Social Media in Emergency (12/2017-12/2020)

Social Bots als Chance und Herausforderung der Unternehmenskommunikation (04/2019-03/2020)

Social Bots in deutschen Social Media (01/2018 - 05/2019)

UNEKE Vom USB-Stick zur NFDI (05/2017 - 04/2019)

Design Thinking for Industrial Services (12/2015 - 04/2019)

Künstliche Intelligenz und Machine Learning in verschiedenen Wissenschaftsdisziplinen (08/2018 - 03/2019)

sciebo - ScienceBox (10/2012 - 12/2018)

TRUST (01/2017 - 12/2018)

EMEP Aktuelle Formen der Musiknutzung am Beispiel Soundcloud (01/2017 - 12/2018)

SMIEM Social Media for Integrated Emergency Management (01/2017 - 12/2018)

Themendynamik in der Internetöffentlichkeit (08/2012 - 04/2018)

Kaufsafari Konzeption einer E-Commerce-Plattform mit Hilfe von Social Media Analytics (10/2016 - 09/2017)

Mobiles Werkzeugmanagement für KMU (01/2016 - 12/2016)

Crisis Response Information Classification Framework (01/2014 - 12/2015)