Skip to main content

Dr. Elena Sixtus

Foto von Elena Sixtus

akademische Mitarbeiterin (in Elternzeit)

 

Campus Golm
Haus 31 - Raum 0.04
Karl-Liebknecht-Straße 24 - 25
14476 Potsdam

 

consulting hours
nach Vereinbarung

Curriculum Vitae

ZeitraumTätigkeit
Seit 2018Akademische Mitarbeiterin an der Universität Potsdam, Abteilung Empirische Kindheitsforschung
2018 - 2021               Akademische Mitarbeiterin an der Universität Potsdam, Forschungsgruppe "Motorik und Kognition"
2017 - 2018Akademische Mitarbeiterin, Inklusionspädagogik – Förderschwerpunkt Lernen, Universität Potsdam
2018Promotion Kognitionswissenschaften zum Thema Fingerzählen und mentale Zahlenrepräsentation, Uni Potsdam
2012 - 2013studentische und wissenschaftliche Hilfskraft in der Potsdam Embodied Cognition Group (PECoG), Uni Potsdam
2010 - 2011studentische Hilfskraft im Exzellenzcluster „NeuroCure“, Charité Berlin
2010Auslandsstudium Psychologie, Universidade de Coimbra, Portugal
2006 - 2013Diplomstudium Psychologie, Schwerpunkt Kognition, Uni Potsdam

 

Publikationen

Sixtus, E., Krause, F., Lindemann, O., Fischer, M.H. (2023). A sensorimotor perspective on numerical cognition. Trends in Cognitive Sciences. doi: 10.1016/j.tics.2023.01.002

Sixtus, E., Lindemann, O., Fischer, M.H. (2020). Stimulating  numbers: Signatures of finger counting in numerosity processing. Psychological Research, 67(1). doi: 10.1007/s00426-018-0982-y

Lohse, K., Sixtus, E., Lonnemann, J. (2019). Thinking about time and number: An application of the dual-systems approach to numerical cognition. (Comment on Thinking in and about time: A dual systems perspective on temporal cognition by Hoerl & McCormack). Behavioral and Brain Sciences, 42, e261. doi: 10.1017/S0140525X19000475

Sixtus, E., Lonnemann, J., Fischer, M.H., & Werner, K. (2019). Mental number representations in 2D space. Frontiers in Psychology, 10. doi: 10.3389/fpsyg.2019.00172

Sixtus, E., Lindemann, O., & Fischer, M. H. (2018). Incidental counting: Speeded number naming through finger movements. Journal of Cognition, 1(1), 1–10. doi: 10.5334/joc.49

Sixtus, E., Fischer, M.H., Lindemann, O. (2017). Finger posing primes number comprehension. Cognitive Processing, 18(3), 237-248. doi:10.1007/s10339-017-0804-y

Fischer, M.H., Sixtus, E., & Göbel, S.M. (2015). Commentary: A pointer about grasping numbers. Frontiers in Psychology, 6(227). doi:10.3389/fpsyg.2015.00227

Sixtus, E., Fischer, M.H. (2015). Eine kognitionswissenschaftliche Betrachtung der  Konzepte „Raum“ und „Zahl“ (The concepts of “space“ and “number“ from the point of view of cognitive science). In H.-J. Petsche (Ed.): Raum und Zahl (pp. 35-62). Berlin: trafo Wissenschaftsverlag. ISBN: 978-3-86464-082-7

Sixtus, E., Lindemann, O., & Fischer, M.H. (2014). The flexibility of finger-based magnitude representations. Cognitive Processing. Proceedings of the 12th Biannual conference of the German Cognitive Science Society. doi:10.1007/s10339-014-0632-2